Diyafram Nefesi Egzersizleri ve Faydaları Nelerdir?
15 Mayıs 2024 Çarşamba

Diyafram Nefesi Egzersizleri ve Faydaları Nelerdir?

Diyafram nefesi, mide üzerini kaplayan diyafram adalesinin alta doğru esnemesiyle açılan boşluğa ciğerlerin tamamının kullanıma sokulduğu bir nefes alma biçimidir. Diyaframla birlikte, orta ve üst solunum beraber hareket eder.

Karın ve göğüs boşluklarını ayıran kas kütlesine diyafram denir. Bu tabakada biriken nefesin ritmik bir şekilde dışarı çıkması olayı da diyafram nefesi diye adlandırılır. İnsan vücudu iki farklı şekilde nefes alır. Bunlardan ilki göğüs kafesini yani akciğerlerin üst kısmını kullanarak alınan göğüs nefesidir. İkincisi ise kaburga nefesi olarak adlandırılan diyafram nefesidir. Bu göğüs nefesine göre diyafram nefesinin alış ve veriş süresi çok daha uzun sürmektedir. Diyafram nefesi, nefesin burundan alınarak akciğerlerin alt bölgesine gönderilmesidir. Diyafram kası, akciğerin alt bölgesini komple saran ve akciğerlerin nefes alıp vermesini sağlayan bir kastır. Burundan alınan nefes ciğerlerin alt bölgesine gönderildiği için kas üzerinde oluşan ağırlık sayesinde karın, bel ve sırt kaslarında genişleme yaşanır.

Diyafram nefesi çalışmaları bilinçlice ve dikkat edilerek yapılmalıdır. Çünkü diyafram nefesinde kalp daha fazla etki altına girmektedir. Bu nedenle nefes çalışmalarında kalbe fazla yüklenmeden dengeli sürelerde çalışmak gerekmektedir. Fazla oksijen almak insanda sersemlik yapacağı için diyafram nefes egzersizleri başlangıçta kısa süreli baş dönmesi ve yorgunluk yapabilir. Diyaframı çalıştırmak ve diyafram nefesine konsantre olmak için en az iki aylık bir süreç gerekmektedir. Çünkü önce diyaframı önce hissetmek ve daha sonra kullanma kabiliyeti oluşturulmalıdır. Bu çalışma birçok tekniği içermektedir. Diyaframı hissetmek için uygun pozisyon alınmalıdır. Yüzüstü yere yatılarak eller çene altında tutulmalıdır. Bu hareket timsah duruşu olarak da bilinmektedir ve diyaframı hissederek diyaframdan nefes almaya başlamak için çok uygun bir harekettir. Daha sonra sırt üstü yatılarak kalın bir kitabı veya yaklaşık beş kiloluk bir ağırlığı göbek deliği üzerine gelecek şekilde koyulur. Alınan nefeslerle kitabı ya da ağırlığı kaldırmaya çalışmak diyaframı hissetmeye yardımcı olacaktır. Yaklaşık beş dakika aynı pozisyonda kalınmalıdır. Vücut, göbeğin üzerindeki ağırlığı algılamayı unutup yani ağırlığın vücudun bir parçası olduğunu algılayana kadar nefes alma işlemine devam edilmelidir. Nefes kesinlikle burundan alınıp ağızdan verilmelidir. Nefes alış, tutuş ve veriş zamanları 1-4-2 kuralına göre uygulanmalıdır. Yani nefes 1 saniyede alınmalı, 4 saniye tutulmalı ve 2 saniyede verilmelidir. Diyafram nefesi alınırken, akciğerler zorlanmalıdır bu sayede nefesin uzun süre alınıp tutulması öğrenilir. Bu egzersiz her gün üç farklı zamanda çalışılarak diyafram nefesine karşı alışkanlık kazanılmalıdır.

Ayrıca nefes verirken kaslar gevşediği için, kişi gerildiğinde veya bunaldığında diyafram nefes egzersizini uygulayarak rahatlama sağlayabilir.

Diyafram Nefesi Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Diyaframdan Konuşma

Diyaframdan Konuşma

Popüler İçerikler

Diyafram Ayarı

Diyafram Ayarı

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Diyaframdan Nefes Alma Taktikleri

Diyaframdan Nefes Alma Taktikleri

Doğum Kontrol Diyafram Nedir?

Doğum Kontrol Diyafram Nedir?

Diyafram Korunma Yöntemleri

Diyafram Korunma Yöntemleri

Diyafram Çalışması Diyafram Çalışma Egzersizleri

Diyafram Çalışması Diyafram Çalışma Egzersizleri

Diyafram Nefesi Egzersizleri ve Faydaları Nelerdir?

Diyafram Nefesi Egzersizleri ve Faydaları Nelerdir?